Příběh Anděla strážného – tísňová linka

Cílová částka: 27 250 Kč

61 %

Aktuálně vybráno: 16 622 Kč

Přemýšleli jste někdy nad tím, kde a s kým budete žít, až budete ve věku svých babiček a dědečků? Jestli budete ve svém domě obklopeni rodinou nebo se na stáří přesunete do domova pro seniory či domova s pečovatelskou službou?

S týmem Podpořit se pro vás vždy snažíme vybírat příběhy, které otevírají témata, jež jsou v naší společnosti nesmírně důležitá a zároveň jakýmsi způsobem více či méně opomíjená. Tentokrát bychom vám rádi přiblížili termín Tísňová péče.

Registrovaná sociální služba tísňové péče Anděl Strážný, která pomáhá seniorům, zdravotně postiženým lidem a lidem dlouhodobě nemocným v rámci celé ČR informuje o tom, že naprostá většina lidí preferuje i ve vysokém věku žít doma. Pouze malý zlomek seniorů chce odejít do pobytového zařízení. Lidé chtějí žít ve svých domovech i v případě, že již nebudou stačit na běžné denní úkony. Mnohdy se ale stává, že se člověk rozhodne pro život v pobytovém zařízení jen proto, že nechce být na obtíž svému okolí a nevidí jinou cestu.

Anděl Strážný poskytuje své sociální služby seniorům a lidem s postižením již od roku 2011 a má řešení pro každého, kdo chce zůstat žít i přes vysoký věk či zdravotní problémy ve svém domově. Toto řešení nese název tísňová péče a je jednou z forem sociálních služeb, které dokážou zajistit okamžitou pomoc, pokud dojde ke zhoršení zdravotního stavu, pádu, napadení, apod.

Pracovníci Anděla Strážného jsou svým klientům k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu po celý rok. Usnadňují tím péči rodinám, které nemohou být neustále se svými rodiči či prarodiči. Senioři mají díky této organizaci pocit samostatnosti, soukromí, domova a zároveň bezpečí, jelikož se na Anděla Strážného mohou kdykoliv obrátit.

A jak funguje komunikace mezi dispečinkem Anděla Strážného a seniorem? Senior má zapůjčené SOS zařízení, skrze něž může komunikovat s pracovníky dispečinku Anděla Strážného, může se s nimi o čemkoliv poradit, popovídat si, pokud se bude cítit osaměle, ale především si v případě potřeby může skrze toto zařízení zavolat pomoc. Stačí jeden stisk SOS tlačítka a pomoc je na cestě. Anděl Strážný nabízí svým klientům hned tři SOS zařízení, která jsou jim k dispozici formou zápůjčky zdarma.

Příběh klienta

Jedním z klientů Anděla Strážného je pan Josef, který ve svých 90 letech stále provozuje rodinné zahradnictví za svým domem. Občas k němu přijdou na exkurzi i děti z mateřské či základní školy. Pracuje zde ještě s několika zaměstnanci, ti však po skončení pracovní doby odejdou domů a pan Josef zůstává ve svém domě sám. Službu tísňové péče využívá již druhým rokem z důvodu zhoršené pohyblivosti a dalších zdravotních komplikací.

Při první schůzce se sociální pracovnicí Anděla Strážného, která vždy probíhá v místě bydliště zájemce o službu, došlo k individuálnímu nastavení plánu bezodkladné pomoci. Plán obsahuje přesný postup co dělat, pokud se klient ocitne v krizové situaci. Pan Josef preferoval v krizové situaci nejprve volat kontaktním osobám, které ho mohou zkontrolovat, popř. dovést klíče od domu, následně pokud to bude nutné přivolat záchrannou službu.

Jednoho dne z monitorovacího zařízení pana Josefa přišel na dispečink tísňové péče signál upozorňující na zmáčknutí SOS tlačítka. Pracovnice dispečinku na signál okamžitě reagovala a obratem na monitorovací zařízení volala. Po třetím zazvonění došlo k automatickému spojení a pan Josef s velkými obtížemi dispečerce sdělil, že nemůže dýchat. Podle individuálního plánu pomoci dispečerka zavolala jeho synovi, který má klíče od domu a posléze rychlou záchrannou službu. Pan Josef byl odvezen do nemocnice, kde byl hospitalizován. O čtyři dny později volala na dispečink tísňové péče jedna z kontaktních osob pana Josefa s informací, že je v nemocnici na jednotce intenzivní péče, protože musel podstoupit operaci.

Vše naštěstí dobře dopadlo a po rekonvalescenci se pan Josef opět vrátil do svého domu s pocitem, že pokud by se stalo něco podobného, má u sebe monitorovací zařízení tísňové péče, které mu může znovu zachránit život.

Zařízení tísňové péče

TIPEC:

  • Mobilní zařízení
  • Detekce pádu
  • Detekce nízké aktivity
  • GPS lokalizace
  • Geofencing
  • Spojení s blízkými
  • Cena 7 748 Kč

 

Hodinky:

  • SOS tlačítko (2x)
  • Mobilní zařízení
  • Spojení s blízkými
  • Datum a čas
  • Cena 2 000 Kč

 

NOVO:

  • SOS tlačítko
  • Detekce nízké aktivity
  • Vodotěsný náramek
  • Záložní zdroj energie
  • Cena 9 500 Kč

 

Věděli jste o existenci těchto SOS zařízení, která díky jednomu stisku mohou zachraňovat životy? Tato monitorovací zařízení umožňují seniorům žít samostatný život a mít neustálou jistotu, že jsou jim k dispozici strážní andělé, kteří jim v případě potřeby zajistí okamžitou pomoc. Máme obrovskou radost, že můžeme této organizaci zajistit 27 250 Kč na nákup zařízení tísňové péče. 

Pomoct můžete také online nákupem přes Podpořit.cz.Buďme společně součástí každodenní pomoci seniorům. Každý z nás může být takovým malým andělem strážným.

Podpořte příběh

Po kliknutí na "Přispět na tento příběh" budete přesměrování na stránku s platbou.

Zámek Zabezpečeno SSL

Jak rozdělujeme peníze?

Graf

91 % Přímo podpora

Celých 91 % předáme na podporu dobročinného příběhu.

7 % Pomoc na provoz NF

Díky těmto 7 % budeme moci pomáhat dalším a více příběhům i v budoucnu.

2 % Poplatek bance

Aby dar banka zpracovala, musí z něj 2 % ukrojit.

Nakupujte na internetu a přispějte lidem v nouzi

Až 25 % z ceny vašeho nákupu darujeme těm, kteří to potřebují.
Nezaplatíte nic navíc!

Navštívit web
Podpořit hrdina

Běžný nákup můžete proměnit na dobrý skutek ve více než 1 000 obchodech.

Mall
Booking
Knihy Dobrovský
Aliexpress
Deichmann